Co jsou to Managed Servery?

Managed servery poskytují svým zákazníkům maximální výkon, izolaci od vlivu ostatních zákazníků a možnost provozovat řešení v konfiguraci podle svých potřeb. Managed servery jsou řešením, které dokáže splnit většinu individuálních potřeb zákazníků náročných internetových projektů. Managed servery nabízíme ve dvou variantách, buď jako fyzický nebo virtualizovaný.
Za tradiční je považován fyzický managed server, který celý slouží pouze pro jednoho zákazníka. Vliv ostatních zákazníků na server je tedy snížen na minimum, ale tato varianta je samozřejmě finančně náročnější. Hardware fyzického serveru je možné zakoupit nebo dlouhodobě pronajímat.
Novinkou, kterou nabízíme v souvislosti s rozvojem možností virtualizace, jsou virtualizované managed servery. Eliminace vlivu ostatních zákazníků je vyřešena na úrovni virtualizace, což je ve většině případů dostatečné. Virtualizace s sebou ale přináší větší možnosti manipulace se serverem (migrace v případě HW závady) a je ekonomicky výhodnější.

Zákazník na managed serveru typicky provozuje webové aplikace, databáze nebo e-mailové služby, ale ani provozování jiných typů služeb není na managed serverech výjimkou. Spolupráce vždy začíná specifikací potřeb zákazníka, následuje instalace serveru podle těchto požadavků, zabezpečení dle našich standardů a napojení na monitoring. Následně zajišťujeme správu serveru, jak na úrovni operačního systému, domluveného softwarového vybavení, ale i hardwaru. Zákazník má v Zákazníckém centru k dispozici detailní výstupy monitoringu provozu serveru.

Zákazníci managed serverů mají na výběr mezi 3 úrovněmi správy - od jednotlivých administrativních zásahů na výzvu klienta, přes správu serveru s preventivním dohledem až po permanentní dohled 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Nepřetržitost provozu služeb garantujeme podle standardního serverového SLA, případně se zákazníkem domlouváme jeho individuální úroveň.

Řešení managed serverů může být také doplněno tzv. failover. Jde o standardizované řešení, které zajistí vysokou dostupnost aplikací zákazníka. V tomto případě se provozují 2 servery s totožnou konfigurací a v případě výpadku jednoho serveru je provoz plně nahrazen serverem druhým. Další možností, která je u managed serverů využívána, jsou systémy pro rozkládání zátěže mezi více servery, tzv. loadbalancing.

Zpět na seznam témat

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookies. Více informací zde